Pusat Pembangunan Pondok Berhad

Pondok Studies Development Centre

Senarai Pusat Pengajian Pondok di Thailand

Posted by epondok di Mac 15, 2009


1. Madrasah Masahatuddin, Bangkok

Bilangan Pelajar 130

Tarikh Penubuhan 1952 ( Pondok Sahaja )

 

2. Madrasah Latifuddin ( Pondok Ta’it ) Bangkok. ( Pondok / Sekolah) Bilangan Pelajar : 150-200 Orang.

3. Madrasah Nur Islam ( Pondok Di Bangkok )

Bilangan Pelajar 325

Tarikh Penubuhan 1973 ( Pondok Sahaja )

 Bilangan Guru 26 Orang.

Tiada Habuan Bulanan Kepada Guru

Mempunyai Siaran Radio Sendiri.

 

 4. Pondok Dala Fatani

Tarikh Penubuhan Tahun 30 -An

Bilangan Guru 10 Orang

Bilangan Pelajar 800

Pelajar Malaysia 50 Orang

Empat Buah Madrasah ( Tempat Belajar )

 

5. Madrasah Darul Ulum At-Tarbiah Asy-Syarifah, Kedi ( Pondok Sahaja ) Tarikh Penubuhan 1993

Pengasas Hj. Ahmad Bin Abdullah B

ilangan Guru 4 Orang

Bilangan Pejajar 100 Orang

 

6. Madrasah Mi’yarul Ulum ( Pondok / Sekolah )

Bilangan Guru 15 Orang

Bilangan Pejajar Lelaki 600 Orang

Bilangan Pelajar Perempuan 200 Orang.

 

7. Maahad Islahiah Ad-Diniah ( Pondok Tok Jong )

Bilangan Pejajar : 300 Orang

Tarikh Penubuhan : 1930

 

8. Pondok Kerasak ( Pondok Sahaja )

 Bilangan Pelajar : 500-600 Orang.

 

# Hasil lawatan pegawai Pusat Pembangunan Pondok Berhad sekitar tahun 2002

18 Respons to “Senarai Pusat Pengajian Pondok di Thailand”

  1. zamri said

    cara datang belajar sana ,tempoh belajar dan kos(makan,minum dan tempat tinggal)
    saya lelaki bujang(37 tahun) ingin mencari calon isteri yang beriman tanpa dibebani kos perkahwinan kecuali mengikut sunnah rasullah s.a.w.

    dari Johor,Malaysia

    • hasnan ahmad said

      cuba ke na phradu di yala pondok ustaz buza..di situ ada gadis islam yang suci dari negara kombuja dan thailand yang menuntut di pondok tersebut dan ada yang pernah di lamar oleh penuntut dan orang malaysia dengan mas kawin yang sedikit

  2. asfa said

    BAGAIMANA CARA UNTUK BELAJAR DI PONDOK KAT PATANI?

  3. Jazli Akmal said

    apakah nama sekolah pondok di Narathiwat yang terletak di atas bukit??saya mahu ke sana..saya lelaki bujang(20 tahun).

  4. shida said

    saya nak ke pusat pengajian pondok dewasa/theraphy akhlak yg berada di krabi di atas air yang saya pernah lihat di documentary ,sangat menarik,tolong beri panduan bagaimana saya nak kesana untuk menjadi salah satu pelajarnya.

  5. radzman said

    Sy ilang arah tuju..nk kembali kpd tuhan..

  6. Siti Hayati ismail said

    Assalamualaikum. Saya mahu sekolah kan anak lelaki yg bernama muhammad khairul untuk mendalami ilmu agama. Kerana anak sy terjebak dengan dadah. Tolong bg sy petunjuk sekolah yg terbaik. In sha ALLAH

  7. sitinajwa said

    Assalamualaikum , pondok yang mana berdekatan dengan laut/pantai di thailand? Saya nak menuntut ilmu di sana.. (20)

  8. Megat said

    Assalamualaikum.. Wbt, macam mana saya nak berhunbung dengan baba pondok di thailand ni ya.. Ada tak no telefon nya.

  9. Assalamualaikum
    Bgaimana cara2 nk hntr anak lelaki umur 15 thn bljar di sana
    Kos belajar, pendaftaran, mkn minum dll
    Sekarang bljar di madrasah di msia 3 tahun
    Sedang mencari

  10. shahrul said

    Assalamualaikum, bagaimana nak mohon belajar dekat pondok di selatan thailand ?

  11. Assalamualaikum..
    Nampak keliru antara madrasah mikyaril ulum Dan pondok kerasak. Maaf, sbnarnya pondok kerasak Dan madrasah mikyaril ulum adalah sama. Iaitulah pondok yang diasaskan oleh Baba Haji Ismail bin Abdurrahman@pak da eil kasok masyhurnya.

    Kalau boleh baiki Dan update semula bagus

  12. saudah mohamad said

    maaf saya salah taip yg di atas sebenarnya saya nak tulis saya nak cari ustaz mokhtar adun thailand ( naratiwat,) saya nak no.telefon dan alamat tempat ustaz mokhtar mengajar kerana saya dan keluarga saya nak pergi ziarah di sana

  13. ZAINURIAH ABDUL KARIM said

    Boleh saya dapatkn nohp untuk di hubungi. Sekiranya saya ingin infaq atau mahu mohon pertolongan. Buatkn solat Hajat atau lain.
    Hp.
    60123768966. ZAINURIAH

  14. Man said

    Assalamualaikum..sy ingin mencari pondok untuk menuntut ilmu agama bersama kawan saya Norman dan Zariq. sila hubungi 016-69850555

  15. Haris Ahmad said

    Assalaamualaikum. Mohon letakkan no akaun bank Malaysia dibawah info tentang Sekolah2 pondok bagi memudahkan pembaca Dari Malaysia yang berhajat untuk berinfaq kepada Mana2 sekolah pondok. Wassalam

  16. Muksal Fox said

    Saya berminat belajar solat dan mengaji dari iqra sampai alquran dimana tempat yg sesuai disana

Tinggalkan komen