Pusat Pembangunan Pondok Berhad

Pondok Studies Development Centre

Pondok Pusat Pemulihan

Posted by epondok di Januari 13, 2016


Kelantan

1. Baitul Taubat, Pondok Islah Diri

Jalan Jeram Pasu, Padang Pak Amat,

16800 Pasir Puteh, Kelantan

Tel. 09-9776566 / 014-8046556

2. Pondok Hj Mohd Zin

Kg Lambor, Tumpat

Terengganu

1. Pondok Kg Kubang Ikan, Chendering, Kuala Terengganu, Terengganu

Us Adam 0199367768

Kedah

1. Pondok Remaja Inabah (1) Malaysia, ‘Jabal Suf’,

Kampung Paya, Mukim Padang Temak, 06300, Kuala Nerang, Kedah Darul Aman, 047823996/ 047822695

Pengetua: Almukarrom Pak Guru Hj. Mohd Zuki As-Syuja’ bin Shafie ADK.,BKM
P/a : Drs. Ustaz. Mohd Zaki Hashim.
Ketua Tadbir : Puan Intan Sakinah

 

Selangor 

 

  1. Pondok Bustanul Arifin,Kampung Labuhan Dagang, Banting, Selangor

Us Sahar 01111567543

Tel : 019-338 8239 / 014-641 6369

Atau

(Muslimin) – Wak Janggut : 013-2088272

(Muslimat) – Umi Zainab : 013-2686551

Advertisements

63 Respons to “Pondok Pusat Pemulihan”

  1. hisyam said

    Salam,

    Boleh saya dapat no telefon Pondok Inabah, kg Pulau Bidin, Alor Star?

    • sha said

      salam, ble x nak dapatkan no tel inabah ni dlm mase terdekat?

    • faez said

      Pondok Remaja Inabah (1) Malaysia telah berpindah lokasi ke

      ‘jabal suf’, kampung paya, mukim padang temak, 06300, kuala nerang, kedah darul aman, 04-7823996/ 047822695

      Pengetua: Almukarrom Pak Guru Hj. Mohd Zuki As-Syuja’ bin Shafie
      P/a : Drs. Ustaz. Mohd Zaki Hashim.
      Ketua Tadbir :Puan Intan Sakinah

      • noor Ain saidin said

        Assalamualaikum. Saya seorang ibu telah cuba mendidik anak lelaki terbaik ikut kemampuan saya. tetapi anak lelaki saya cenderung melakukan bagai bagai masalah. Anak saya berusia 14 thn, saya tidak mahu sikap tidak baik ini menjadi darah dagingnya. Apakah yang perlu saya lakukan??????

  2. miskiah abdul hamid said

    assalamualaikum w.b.t.

    saya berminat untuk mnedapat info mengenai satu pusat yang boleh /menerima untuk mentarbiyahkan akhlak lelaki yang berumor 34tahun.

    terima kasih

    • faez said

      pondok remaja inabah (1) Malaysia, ‘jabal suf’, kampung paya, mukim padang temak, 06300, kuala nerang, kedah darul aman, 04-7823996/ 047822695

      Pengetua: Almukarrom Pak Guru Hj. Mohd Zuki As-Syuja’ bin Shafie ADK.,BKM
      P/a : Drs. Ustaz. Mohd Zaki Hashim.
      Ketua Tadbir : Puan Intan Sakinah

    • Hawa Bee kamnu said

      saya berminat utk mendapat info kemasukan adik saya yg bermasalah minum arak .. ade tak pusat yg boleh bantunya . berusia 29 tahun lelaki klau boleh yg kerajaan sebab ibu saya orang susah bantulah saya

  3. saiful said

    assalamualaikum w.b.t.

    saya berminat untuk mnedapat info mengenai satu pusat yang boleh /menerima untuk mentarbiyahkan akhlak lelaki yang berumor 25tahun.dr segi kos,tempoh penempatan.

    terima kasih

    • faez said

      Sila berhubung dengan pentadbir Pondok Remaja Inabah (1) Malaysia..

      pondok remaja inabah (1) Malaysia, ‘jabal suf’, kampung paya, mukim padang temak, 06300, kuala nerang, kedah darul aman, 04-7823996/ 047822695
      Pengetua: Almukarrom Pak Guru Hj. Mohd Zuki As-Syuja’ bin Shafie
      P/a : Drs. Ustaz. Mohd Zaki Hashim.
      Ketua Tadbir : Pn. Intan Sakinah

  4. norainsyikin said

    assalamualaikum,
    boleh saya dapatkan no tel pondok pusat pemulihan di kedah?
    saya berminat untuk mendapat info mengenai pusat yg boleh menerima pelajar perempuan berusia 15 tahun untuk membetulkan akhlaknya.
    kerjasama amatlah diharapkan.

    sekian,terima kasih.

    • faez said

      Pondok Remaja Inabah (1) Malaysia, Kedah hanya menerima pelatih lelaki sahaja.. walau bagaimanapun, puan boleh menghubungi pejabat pentadbir untuk sebarang pertanyaan:

      pondok remaja inabah (1) Malaysia, ‘jabal suf’, kampung paya, mukim padang temak, 06300, kuala nerang, kedah darul aman, 04-7823996/ 047822695
      Pengetua: Almukarrom Pak Guru Hj. Mohd Zuki As-Syuja’ bin Shafie
      P/a : Drs. Ustaz. Mohd Zaki Hashim.
      Ketua Tadbir: Puan Intan Sakinah

  5. zainalsudin said

    salam…tolong bagi no tel Pondok Inabah Trengganu

  6. siti said

    assalamualaikum…
    boleh saya dptkn no.telefon pondok pemulihan inabah????
    adik lelaki saya berumur 15 tahun…dan dia merupakan pelajar sek.agama tp mula t’libat dgn pengaruh kawan kampung mengenai masalah salah guna pil..
    kerjasama drpd pihak anda amat dihargai…

    • faez said

      pondok remaja inabah (1) Malaysia, ‘jabal suf’, kampung paya, mukim padang temak, 06300, kuala nerang, kedah darul aman, 04-7823996/ 047822695

      Pengetua: Almukarrom Pak Guru Hj. Mohd Zuki As-Syuja’ bin Shafie (ADK.,BKM)
      P/a : Drs. Ustaz. Mohd Zaki Hashim.

  7. ida said

    salam…
    bleh saya tau no fon utk pondok pemulihan inabah kedah?
    kerjasama drpd pihak tuan amat dihargai…

    • faez said

      pondok remaja inabah (1) Malaysia, ‘jabal suf’, kampung paya, mukim padang temak, 06300, kuala nerang, kedah darul aman, 04-7823996/ 047822695

      Pengetua: Almukarrom Pak Guru Hj. Mohd Zuki As-Syuja’ bin Shafie
      P/a : Drs. Ustaz. Mohd Zaki Hashim.
      Ketua Tadbir: Puan Intan Sakinah

  8. Assalamualaikum warahmatullahi wabarokatuh…saya berminat untuk mengetahui lebih lanjut tentang
    cara pemulihan di pondok ini…saya ingin menghantar anak saya yg berumur 24 tahun yang saya
    dapati telah dipengaruhi oleh najis dadah…saya sangat mengharapkan tuan dapat membantu saya. Kalau
    boleh…saya mahu dia dimasukkan ke penempatan tuan dengan sebeberapa segera sebelum dia jauh
    terpesong..Saya ingin tahu juga …jumlah bayaran yang dikenakan..dan syarat serta keperluan lain..terima kaseh..

    • aizuddin said

      sy bekas ank bina pondok ini,,, cara pemulihan yg diguna kan secara mendalami ilmu aga bkn mengguna kan ubatan secara x langsung seseorg akan mengubah diri nye sendiri dan tidak rasa diri nya dipaksa…..cara rawatan ini amat berkesan,,,kite mencuba sesuatu untuk memulih kan seseorg tdk salah,,,dan ramai anak bina da kembali kejalan yg btl insyaallah

    • faez said

      pondok remaja inabah (1) Malaysia, ‘jabal suf’, kampung paya, mukim padang temak, 06300, kuala nerang, kedah darul aman, 04-7823996/ 047822695

      Pengetua: Almukarrom Pak Guru Hj. Mohd Zuki As-Syuja’ bin Shafie
      P/a : Drs. Ustaz. Mohd Zaki Hashim.

  9. aizuddin said

    assalamualaikum sy bekas anak bina pdk remaja inabah k.terenganu boleh sy dpat kan nbr talifon pondk di kuala terenganu

  10. Mohamad Kasw said

    A’kum. Minta no tel bg Pondok Inabah Kg. Sg. Ikan.

  11. khairul izlan said

    assalamualaikum..boleh tolong dapatkan saya nombor telefon pondok inabah alor setar

    • faez said

      pondok remaja inabah (1) Malaysia, ‘jabal suf’, kampung paya, mukim padang temak, 06300, kuala nerang, kedah darul aman, 04-7823996/ 047822695
      Pengetua: Almukarrom Pak Guru Hj. Mohd Zuki As-Syuja’ bin Shafie
      P/a : Drs. Ustaz. Mohd Zaki Hashim.

  12. Ruhayu said

    Salam,,saya tinggal di Kajang mempunyai seorang adik ipar perempuan yang berusia 14 tahun,mempunyai perangai yang tidak beberapa baik aklaknya sudah ditegur oleh keluarga masih lagi sama tindak tanduknya.Ibu mertua ingin merubah perangainya supaya lebih baik.sila bagi cadangan tempat yang sesuai yang boleh kami rujuk.

  13. muhd.firdaus.b.mohd.ridza said

    muhd.firdaus
    sy bekas anak bina2011

    • mahazer1 said

      assalamualaikum w.h.t.
      maaf ye..kalu x keberatan bole x sy nak mnta sdara muhd.firdaus terangkn sebe rngkas perjalanan dia sbb bekalan nk bwa kealam abadanabada zero n perlu bmbingan mursyid..mohon pnjelasan ye..maafkan saya ye..sbb lg cpat lg bgus sy takut tak dak guru yg bole tima sy sbg murid bila tiba sakaratulmaut nti tolong sy ye…

  14. goku8825 said

    saya sudah menelifon …tetapi tidak ada siapa yg mengangkat telifon,bagaimanakah cara untuk saya menghubungi inabah…..selain itu,saya ingin meminta nombor telefon di terengganu.

  15. mahazer1 said

    assalamualaikumwarohmatullahiwabarokatuh…
    sy nk tanya proses pengambilan utk jadi anakbina, bila boleh daftar,adakah ada had umur tertentu utk seseorang yg ingin menjadi murid?
    bgaimana dgn kos utk 1smester?pohon pencerahan dari pihak tuan.sbb rohani dan jasmani sy terasa kosong yg amat sgt sbelum roh meninggalkn jasad sy..bantulah sy tuan sblm ALLAH S.W.T bertanya di kemudian hari..Jazakallah..maafkan sy sekali lagi.p/s mohon guru terima sy sbg murid…AMIN.

  16. syahida said

    saya nak hantar saudara lelaki yg berumur 26thn…terlibat mslh berhutang dgn ahlong,berhutang dgn kwn2,mntk nk gdaikan brg kemas keluarga,menghabiskan semua harta demi perempuan siam(gro di siam)..mohon kerjasama utk diberi maklumat tentang institusi yg bole memperbaiki akhlak dan mengembalikan beliau ke jalan yg benar

  17. MOHD FAEZ said

    Assalamu’alaikum wbt.

    Ilaahi anta maqsuudhi, wa ridhookamatluubhi, aqtinii mahabbataka wa maqrifataka.. ( Ya Allah, hanya Engkau yang ku maksudkan, dan keredhoanmulah yang ku cari, berikanlah kepadaku supaya aku mampu untuk mencintai-Mu dan maqrifah kepada-Mu)..

    tuan puan yang dimuliakan Allah swt.

    Saya terpanggil untuk memberi barang sedikit maklumat mengenai Pondok Remaja Inabah (1) Malaysia, Jabal Suf, Kg. Paya, mukim padang temak, 06300 kuala nerang kedah. no telefon 04-7823996 (pej 10am-5pm),

    Pengetua/ pendiri Pondok ini ialah Al- Mukarrom Pak Guru Hj. Mohd Zuki As- Syuja’ bin Shafie (ADK.,BKM) dan Ketua Tadbir ialah Pn. Intan Sakinah.

    Maksud inabah itu sendiri yang membawa erti ‘kembali’ iaitu faktor tunjang kepada semua permasalahan kita di dunia ini adalah kerana kita ” tidak kembali kepada Allah”.. yg mana menjadikan diri kita kosong, hati kita gelap dan keras tak menerima hidayah Allah.. ” uniibuu illallah”.. Kembali Kepada Allah..

    Tiada kekerasan atau penderaan fizikal mahupun mental dikenakan kepada pelatih (anak bina), semuanya dilayan dengan penuh rasa hormat dan kasih sayang. membuatkan mereka yg pernah masuk ke pusat serenti/penjara/dsb merasakan diri mereka lebih bernilai disini.

    Kaedah rawatan Islam sepenuhnya disini tanpa Metadhon.. Bermula dengan mandi taubat pada jam 3.30 pagi, disambung dengan qiyamullail,zikir,khataman doa-doa,solat- solat sunat…. inilah yang pernah baginda nabi Muhammad SAW perturunkan buat semua umat-umatnya yang mana kita sendiri mungkin terlupa atau terlalu sibuk hingga tiada masa untuk melaksanakannya..

    Anda semua patut meluangkan masa barang 2-3 hari datang dan melalui sendiri riadhah ibadah seharian disini dan rasakan sendiri nikmat apabila kita semua KEMBALI KEPADA ALLAH….uniiiiibuu illallah.. Masyaa Allah.. itulah pengalaman yang tak dapat diceritakan..kerana ianya hanya dapat dirasakan bagi sesiapa yang benar-benar ikhlas melaksanakannya.

    Rata- rata penghuni di Inabah (1) malaysia ini berumur dari 18 hingga 60 tahun.. yang bujang,yg berkahwin,yang dah beranak cucu.. semua dikumpulkan disini dan semuanya melalui rutin hidup yang sama disini. tempoh rawatan selama 6 bulan untuk permulaan sebenarnya tidak mencukupi untuk dijadikan benteng ampuh untuk meneruskan hidup diluar yang penuh dengan ujian jika kita tidak benar- benar bersedia dan beriltizam untuk berubah..

    Semuanya bermula dari “HATI” kita..

    Sabda Baginda nabi Muhammad Saw.. ” Didalam jasad anak Adam itu terdapat segumpal darah, jika baik darah itu, maka baiklah seluruhnya dan jika buruk darah itu maka buruklah seluruhnya,,ia adalah HATI”..

    inabah adalah sebuah ‘bengkel’ pembersihan hati yang rosak..

    rata-rata yang berjaya, kerana mereka sememangnya mempunyai tekad yang tinggi untuk berubah menjadi lebih baik.. jika yang menolak..maka pelbagai masalah akan terjadi dalam hidup mereka.. inilah akibatnya jika memilih untuk jauh dari Allah sedangkan Inabah itu adalah tempat untuk membawa kita dekat kepada Allah, mengenali Allah, mencintai Allah..

    InsyaAllah.. ramai yang sudah nampak akan hasilnya, JAKIM sendiri telah turun padang ke inabah untuk melihat sendiri kejayaan disini. Pihak IPTA/IPTS telah banyak membuat lawatan sambil belajar di Inabah dan banyak program-program pembangunan insan telah dianjurkan di Inabah bermula dari peringkat sekolah rendah, menengah,remaja,mahasiswa, golongan pekerja, hatta ustaz/imam sekalipun turut serta dalam program disini.. Kesannya telah ramai yang kembali.. kembali menemui jalan yang nyata..

    “PEJAMKAN MATA, DIAMKAN BIBIR YANG BERKATA-KATA, RENUNGKAN SEDALAM-DALAMNYA, DIMANA KITA SEBENARNYA, APA YANG INGIN KITA CARI DALAM HIDUP INI,DAN APAKAH KESUDAHANNYA NANTI…. MAKA TANYALAH SECEBIS IMAN DIDALAM HATI ITU.. MUDAH- MUDAHAN ALLAH MEMBERI CAHAYA PETUNJUK KEPADA KITA SEMUA.. INSYAALLAH..”

    • Saya sanggat berkeinginan untuk menghantar anak kakak menjadi pelajar di Pondok Remaja Inabah (1 ) Malaysia bagi mengikuti program-program yang dianjurkan. Cuma kakak nak tahu berapa bayaran yang dikenakan sekiranya mengikuti program jangka panjang bagi persediaan bajet kerana kakak merupakan ibu tunggal yang menyara keluarga seramai 5 orang.

  18. hamidah said

    Salam… boleh tolong bagi no telefon pondok inabah kg pulau bidin lor setar… terima kasih

  19. Noorazlina bt Ahmad Afdzaluddin said

    Salam. Saya seorang ibu tunggal dan mempunyai 3 org anak. Masaalah saya ialah anak sulung saya tingkatan 5 bakal menduduki spm tahun ini tapi mempunyai akhlak yg kurang baik seperti ponteng sekolah, menghisap rokok, tidak mahu ke sekolah, kadang2 melawan cakap saya dan tidak kisah langsung tentang masa depannya. Sebagai ibu saya tidak mahu dia terus hanyut. Saya buntu dan tidak tahu nak menghantar dia d mana untuk pemulihan akhlaknya. Saya harap pihak tuan dapat membantu saya dgn memberitahu di mana tempat yang terbaik untuk menghantar anak lelaki saya ini. Terima kasih. Leena.

  20. assalammualaikum..
    saya ifa dari selangor. 18 tahun . saya nak tanya ada tak pondok inabah yg dekat dgn selangor dan ambil pelajar perempuan. saya nak belajar ilmu islam dan mendekatkan diri saya dgn allah. saya harap tuan dapat membantu saya. terima kasih.

  21. siti nadariah said

    Salam..saya pun nak tanye mana2 pondok ada berdekatan dengan selagor tuk saya hanta adik lelaki saya berumur 17 tahun dan surah berhenti sekolah..sebab saya takot die akan terikot peragai buruk kawan2nya…kalau ada di sekital SELANGOR atau JOHOR mintk tolong sangat2 bagi tahu.terime kasih.

  22. rosnah said

    Assalamualaikum, saya berhajat untuk berusaha memulihkan akhlak anak sedara saya yang rosak akibat pengaruh air ketum (biak). Hal ini menyebabkan dia anak muda yang berusia 28 tahun hidup tanpa tujuan dan hilang tanggungjawab sebagai suami. Tidak boleh menrima nasihat dan malas berusaha. Solat jarang-jarang. Akhirnya anak dan isterinya yang makan hati. Bagaimana cara untuk saya bawa ke sana.

  23. siti rapa'ah binte mohammet ali said

    saya ingin tahu prosedur untuk meletakkan anak lelaki saya yg sekrang berumur 16 thn yg sekarang sedang mengambil dadah. Saya ingin menghantar nya ke inabah trengganu.
    Tolong bagaimana caranya.
    Saya dari singapura.

    Terimakasih
    Siti rapa’ah

  24. norlizawati said

    Assalam….sy ingin bertanya bagaimana caranya utk kemasukan d pusat inabah? Sy ingin menghantar adik sy berusia 21 thn…dia terlibat dgn najis pil kuda lbh kurang 1thn…niat sy nk pulihkan dia dari najis itu…minta kerjasama pihak inabah berikan maklumat n cara2 bagaimana sy dpt tempatkn adik sy bg merawat beliau…t.kasih

  25. Rosmah said

    As Slm. Saya ingin mendapat maklumat mengenai pusat inabah. Saya ada anak saudara umur 15 tahun. Sekolah ugama d Perak.Beliau anak yatim piatu dijaga oleh datuk dan nenek sebelah ibu.
    Buat masa ni sekolah Perak duduk asrama. Dulu sekolah tahfiz tk boleh bawa tukar Sek agama. Sejak duduk Sek agama dan di asrama bkn jadi baik nampak lagi teruk. Pelajaran dh tk brapa bagus. Skg dh pandai bergeng2 di asrama dan dh pandai hisap rokok. Harap dapat nasihat dan bantuan.

    Sekian.

  26. Rosmah said

    As salam. Saya ingin memohon bantuan. Saya mempunya anak saudara yatim piatu yang dijaga oleh dato dan nenek sebelah arwah ibunya. Masalahnya budak tu sekarang dah semakin liar, tidak mendengar kata dan mula menghisap rokok. Sebelum ini budak tu belajar di Sekolah Tahfiz oleh kerana tidak mampu untuk membawa pelajaran, beliau dipindahkan ke Sekolah Agama di Perak. Semenjak tinggal di asrama Sekolah Agama tersebut, beliau semakin teruk… disekolah dah pandai bergeng geng… potong rambut ala-2 punk… tolong lah… apa yang boleh saya buat.

    Terima kasih.

  27. Afiah said

    assalamualaikum…boleh tak nak mintak emel inabah kuala nerang….

  28. addz said

    Salam semua..ni nombor tel inabah terengganu 096662839..satu kejayaan…adik saya di sana baru sebulan tapi mebakjubkan perubahannya dgn izin Allah…boleh cuba…insyaAllah. ..

  29. umi kazuliah said

    saya telah berpeluang melawat dua tempat ini iaitu pondok remaja inabah di terengganu dan baitul taubah di kelantan…alangkah baiknya di buat cawangan di kuching sarawak…

  30. zuraini said

    boleh saya dapatkan email pondok inabah terengganu

    • addz said

      Tak pasti sama ada inabah ada emel tak. Cuba call no kat atas tu dan bercakap dgn pn. Farida. Menurut pembacaan saya, byk kajian dan artikel tentang keberkesanan inabah. Cuba lah.

  31. Nurul said

    Salam.. saya ada masalah.. Adik ipar lelaki 16 tahun terlalu liar.. smoking, keluar mlm, kwn2 semua yg x elok, bergaduh kt sekolah, ponteng sekolah, skrg da pandai All Out di facebook nye tentang gf baru.. gambar berpelok sana sini.. x segan mahupun pedulik ttg perasaan ibu bapa apatah lagi dosa pahala.. baru dpt gf yg ber kereta.. setiap hari kluar ptg balek pagi2.. even though waktu sekolah.. baru2 ni keluar x balek2 nk masuk 2 hari.. tapi Alhamdulillah bila saya pujuk.. dia pon balek tapi prangai x brubah.. sgt2 x beradab dgn mak ayah.. cara cakap, kelakuan, semua nyer sgt2 x beradab.. sedih bila dgr adik ipar cerita.. tapi depan saya & suami(abg dia) x berani.. masalah nya kami di kl.. parents husband di selatan.. Saya x tau nak antar ke pusat oemulihan akhlak atau tahfiz.. sebab dia masih bersekolah.. kalau antar maner2, mcm mana dgn sekolah dia.. tolong beri pendapat.. terima kasih.. Wassalam..

  32. Nor Faizah said

    Salam..
    Saya ingin bertanya..sekiranya seorg gadis ini mengandung dan berniat utk berubah..mcmana utk bermula..dimanakah tempat yg sesuai utk saya tmptkan gadis ini… saya berada di kawasan perlis..mohon pencerahan.

    Hamba Allah.

  33. Azizah bt Dahari said

    Assalamu’alaikum…Salam sejahtera.
    Sy dr Pulau Langkawi Kedah.
    Sy seorg ibu tunggal pd 2 org anak. Sy telah lama mencari pondok inabah ini dgn besar tujuan utk memberi petunjuk dn membimbing anak lelaki sy yg telah berumur 26 tahun. Sy yakin dia tlah terlebat dgn perkara yg tak diingini, dia jg tdk pernah brkerja tetap. Dia tdk pernah membantu ibu sbagai mengemas rumah atau lain2 urusan. Dia menjadi seorg yg sangat pemalas. Selalu meminta duit dari ibu.. pernah mencuri wang dn barangan jualan ibu… sy selalu nasihat dia tp tak dikisahnya… pernah sy hantar joine PLKN slama tiga bln dulu atas permohonan sy sndiri dgn tujuan membentuk akhlaknya ttp msh tdk berubah… sy amat tertekan dgn keadaan ank sy nie.
    Jika encik dpt membantu, tlg bantulh sy, bagaimanakah caranya utk membuat dia insaf diri, kenal siapa diri dia, siapa dia dimuka bumi ini sebelum ajal menjemputnya… tlglh pihak pondok inabah maklumkan sy berapa kah bayaran dan penyediaannya… sekian terima kasih…

  34. Aida said

    Assalamualaikum …saya mempunyai seorang anak yang berusia 24thn dan mempunyai masalah akhlak. Tak nak solat , melawan org tua , bertindak ganas. Ini menakutkan kAmi sekeluarga. Bagaimana caramya utuk saya menghamtar anak saya le sini sebab payah utk brcakap dgnnya. tlg lah saya betul2 ingin kan pertolongan demi memyelamatkan anak saya dr terpesong lbh jauh

  35. madihah said

    assalamualaikum .. saya sebenarnya tertarik untuk masuk pusat pemulihan ni.. saya ingin mencari ketenangan dengan mendekatkan diri kepada Allah, tetapi saya tak mempunyai sokongan yang kuat apatah lagi saya anak yatim piatu,,jadi saya nampak ini sebagai jalan penyelesaiannya..bgaiamana caranya untuk saya memohon masuk? terima kasih

  36. Asskum, saya telah cuba beberapa kali menelofon pihak pondok tuan(04-7823996) nada dail ada tetapi tidak dijawab, manakala no telefon 04-7822659 tiada dalam perkhidmatan. Saya ingin bertanyakan pelbagai hal berkaiatan dengan Pondok inabah contoh hal pendaftaran, yuran dan sebagainya. Pohon pihak tuan bertindak balas.

  37. samsinar said

    salam..saya ade seorang adik..adik saya nak mendalami ilmu agama..umur 29..saya naktahu berkaitan dengan pondok inabah tentg pendaftaran, yuran dan sebagainya

  38. norma abu hassan said

    Saya berminat dgn pondok inabah, insya Allah akan talipon dalam masa terdekat trm ksh

  39. noor aini abu seman said

    Salam,mcm mana nk hubungi pondok inabah…saya berminat nk hantar ank ke pondok inabah ni,boleh jelaskan yuran pendaftaran

  40. mohd razi bin mohd asharo (hamidah ahmad) said

    Assalamualaikum wa rohmatullah wa barakah. Mudah-mudahan di harapkan hanya kepada Allah yang Maha Tinggi supaya memelihara pondok-pondok perubatan dan pengajian Islam, dari segala masalah dalaman dan luaran.

  41. lieya said

    Salam..
    Saya ingin mengetahui lebih lanjut..kalau bOleh nak nO telefon y dekat terengganu

  42. wan nur hannisshya binti wan haidi said

    Assalamualaikum.
    Boleh saya dapatkan senarai ahli jawatankuasa pengurusan Pondok Darul Inabah Kuala Terengganu.

  43. Aziz Omar said

    Assalaimualaikum.. Nama saya Aziz Omar ingin bertanya.. Bagaimana utk menempatkan anak saya di Inabah Kuala Trengganu?
    Nana Inabah ini telah dimaklumkan kepada saya olih pihak AADK cawangan Kuantan.
    Apalah syarat2 yg perlu?
    Anak lelaki saya berusia 32 tahun Dan jiwanya kosong Dan terlibat dgn dadah tetapi tidak terlalu serious Dan sedang dalam pengawasan polis utk 2 tahun..
    Saya amat berharap dapat menempatkan anak saya demi masa depan nya..

    Sekian terimakasih

  44. Adz said

    Salam En. Aziz, Boleh try contact 09-666 2839. Adik saya dulu pernah di sana. Alhamdulillah ada perubahan….Saya tak pasti sama ada bila ada kes polis diterima atau tidak. Semoga berjaya. Blh juga try contact 019-527 2584 (kak farida) yg bekerja di sana dulu. Skrg beliau di inabah melaka.

  45. a'isha said

    Assalamualaikum..sy nk mnghantar adik llki sy yg berumur 23 thun..mula trlibat dgn pergaulan bebas,dan dadah..mhon respon dr pihak tuan..terima kasih

  46. farahanis said

    Assalamualaikum.sy berminat utk mendapatkan info lanjut baitu taubah di pdg pak amat.blh emel sy dgn kdr segera.tq

  47. Nur Akma said

    assalamaualaikum,
    saya nak bertanya untuk menghantar adik syyang berumur 24 tahun pondok ini atau mana2 tempah yang pihak sauadara boleh sarankan. Adik mempunyai masalah pergaulan yang agak bebas. mohon jasa saudara untuk memberi respond. terima kasih atas pertolongan.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: