Pusat Pembangunan Pondok Berhad

Pondok Studies Development Centre

Pondok Selangor

Posted by epondok di April 5, 2012


 

BIL

ALAMAT PONDOK

PENGETUA

TELEFON

 

1

Madrasah Islamiah, Pondok Jenderam, Lot 4029 Kg Baru, Lorong Aman, Jenderam Hilir, 43600 Dengkil, Selangor

www.aljenderami.com.my

Ustaz Hj Muhd Hafidz Selamat

 

03-8768 0862

2.

Pusat Pengajian Pondok Bustanul Arifin, Lorong 3, Jalan Hj Amin, Kg Labuhan Dagang, 42700 Banting, Selangor

Ustaz Hj Ahmad Ansori b Morshid

 

019 345 6083

3.

Raudhatul Ulum, Markaz Tarbiyah Islamiah, Darul Atiq (Caw) Ulu Rening, Batang Kali, 44300 Ulu Selangor, Selangor

 

Ustaz Hj Ahmad Lizam b Ghazali

 
91 Respons to “Pondok Selangor”

  1. assalamualaikum sy ingin belajar agama di pondok blh x tunjuk ajar mcmame nk daftar sekolah pondok

    • hana said

      salam…
      saya hana ,saya nak tnyer adakah pihak anda menerima kalau yang nk belajar di pondok ini berumur 11 tahun?diharap sila beri maklum balas…terima kasih….

  2. rashid said

    assalamualaikum, sy nk blajar kat skolah pondok blh x. tp umur sy nie dh 22, blh ke,.,..,???

  3. bida said

    assalamualaikum… sya nak tanya ni.. kenapa susah sangat nak call ustaz haji ansori.. saya cadangkan buat 2 atau 3 no talifon untuk senang di hubungi.. saya call ustaz ansori beratus kali tapi susah dapat.. harp dapat memberi kemudahan untuk dihubungi

  4. nazri said

    Salam,
    saya berumur 37 tahun dan ingin mendalami ilmu Islam..bolehkan saya menyertai pengajian pondok secara part-time memandangkan saya merupakan seorang pekerja dengan syarikat swasta…terimakasih

  5. sirzah1506 said

    sekolah mne yg t’baik tuk sy msuk
    sy calon stpm 2010
    sy b’cdng msuk sek pndk lps hbs pekse stpm

    n cam ne nak daftar
    klau blh bg no yg blh di hubungi

  6. hh said

    pondok man yg paling dkat dngan sekincan selangor ea??

  7. salam ,boleh dapat maklumat sekolah pondok untuk warga emas ada tak di perak…

  8. osama... said

    ad satu blah lekir..tuk maklumt lanjut mengenai pondok.caling no.0174437329

  9. julaili salleh said

    assalammuailaikum.

    saya mempunyai anak saudara yang berumur 9 tahun.Permasalahannya, anak saudara mempunyai sikap suka mencuri sejak umurnya 5 tahun lagi.Anak saudara saya hanyalah anak angkat kepada kakak. Saya ingin bertanya bolehkah anak saudara saya ini dimasukkan ke sekolah pondok supaya sikap dan akhlaknya dapat dibentuk.Jika boleh,sila nyatakan nama yg boleh dihubungi.terima kasih..

  10. salam sye nk msuk sklah pndok bustanul ariffin..thun dpan..sbb sye nk ubh prangai..

  11. abdillah.. said

    sekolah pondok biasenye terbuke kpada semua peringkat umur saamada tue atau mude,bende yg bernilai smestinya perlu diusha dngan bsunnguh2…seeloknye dtg sahaje ke sekolah2 pndok untuk maklumat lanjut…

  12. ozat said

    Assalamualaikum wbrth

    info terkini Bahagian agama istana alam shah, klang.

    Pengajian Agama bersijil khas untuk pelajar2 sek. menengah kebangsaan Tingkatan 1,2 & 4.

    masa: pagi 9:00am-11:00am /malam 8:00pm-10:00pm

    sila hubungi urusetia : 019-2503114/019-9321953

  13. Nadzirah Nizar said

    Saya pelajar lepasan spm dan berminat untuk belajar di sekolah pondok di sekitar selangor. Ada x pondok selain di hulu selangor?

  14. sye pon t’hengen gak msok ckul 2,, p cm tatw pe syratnye.. kt c2 hfaz quran je ke?? wjib hfaz quran???

  15. leh x gtw pe advntage ckul pondok ni??? snanye drpd buang mse xd wat pe smntre tggu pggilan smbong blaja,, bek cari ilmu b’faedah…

  16. noranis binti azman said

    bOleh ke seseorang yang ketagihan dalam dadah dan ganja masuk ke dalam sekolah pondok tersebut … ?

  17. sofea said

    assalamualaikum.. saya berhajat untuk memasuki sekolah pondok.. klau boleh pondok yg berada skitar hulu selangor atau melaka.. sesiape yg dapt membantu sy dapat kan sekolah pondok itu,, sila beri maklumat di emel saya : akucintakamu1401@yahoo.com terima kasih.

  18. khairul izman said

    assalamua,alaikum..umo sy 23, sy ingin mempelajari tntnag islam lebih mendalam..boleh kah sy mempelajarinya dangn usia sy ni…

  19. ameer bola...@yahoo.com said

    salam….

    sy asew nk blajar pndk alek rr.
    aqw induw kowang..aq indu big boss,aqw arap kowang trusknlh pejuangan kowang.. dont give up..

  20. siti said

    saya ada ank yan mls nk sek. pondok mana yg sesuai untuknya. umurnya 16 thn, result pmr 7A 2B

  21. Nur said

    Salam, saya ada anak lelaki berusia 12 thn, seorang yang punya masalah lemah pembelajaran(oku), berminat utk masukkan beliau ke sekolah pondok, supaya dapat mendalami agama islam disamping belajar untuk hidup berdikari, adakah sekolah-2 pondok yang menerima dan mengajar individu sebegini?, kalau blh saya nk hantar di kawasan yang berdekatan seperti sekitar Selangor. Harap sesiapa dapat membalas soalan saya, terima kasih.

  22. azliza mohd idnin said

    Assalamualaikum
    Saya menpunyai anak lelaki berusia 11 tahun.Masalah yang saya hadapi ialah beliau tidak suka pergi sekolah .Boleh ke saya menghantar anak saya di sekolah pondok di daerah hulu selangor.

  23. zuraiha said

    as salam.
    sya berumur 32 thn dan seorang isteri (10 tahun berkahwin) dan belum mempunyai anak. sya sgt berminat untuk mendalami ilmu agama dan mendapat restu suami untuk belajar di sekolah pondok secara berasrama. ada tak asrama untuk dewasa wanita dan di mana?? tolonglah saya untuk mendapatkan sebarang maklumat mengenai perkara ini..

    • fina said

      Salam zuraiha,dh dpt belajar blum? Sya ada mslah sama dgn anda. Tringin nk belajar di asrama. Nk kenal agama.

      • ssuriana said

        zuraida & fina,
        dah dapat tempat belajar ke? saya pun sama seperti anda berdua.

      • rin said

        Salam zuraida,fina n suriana,,sy sedang mencari pondok yg sediakan asrama juga,,kamu dh jumpa ke?sy teringin utk mendekati islam secara mendalam,,sy ingin mnyucikan jiwa..

      • siti said

        salam kak , dah dpt tempat blaja ke?

      • yah said

        Salam, ble x tlng sy dptkan alamat @ no tel sekolah pondok tp untk lelaki bermasalah x de didikan agama, panas baran, mls, n mcm2 klu ada plz send tme ksi..

  24. eyta said

    assalamualaikum,saya mempunyai seorang adik lelaki yang berumur 13 tahun.dia seorang yang degil.bagaimanakah cara untuk untuk mendaftar ke dalam sekolah ini dan berapakah yurannya?

  25. Sabri said

    Salam Assalamualaikum kpd semua pembaca,dari apa yg di amat tulisan2 dan hasrat org ramai mmg dahagakan ilmu agama baik anak2 atau pun ibubapanya.Jd mau tidak mau menjadi fardu kepada kita mengadakan,memperbanyakan tempat belajar agama islam/pondok2 .Sy sendiri yg tinggal di KL salah seorang yg layak di gelar miskin bandar sdg mencari pondok2 yg ikhlas mengajar ilmu agama utk menghambakan diri dan kelurga utk belajar agama islam di mana bayarannya terjangkau…hp 016 3495258 , terima kasih .

  26. yusro said

    assalamualaikum..anak saya berumur 14 tahun..dia berminat untuk mendalami ilmu agama..bagaimanakah cara saya untuk mendaftar,anak saya di sekolah pondok ini?dan berapakah bayaran yurannya..

  27. fudhail said

    dkt pondok ni ade ajar bhse arab x..? nahu, smue..

  28. Dio toha said

    Assalamualaikum…saye berumur 18….dan ingin mencari sekolah tahfiz AL-QURAN dengan pengajian KITAB pondok…
    ade tak sekolah yg SESUAI/TERBAIK untuk saye duduk….kalau boleh saye nak di sekitar selangor…dan yuran tidak terlalu membebankan..

  29. Tengku Rozaidin said

    Part-time punya pengajian pondok ada x? kat mana yg paiing dengan Subang Jaya?

  30. MOHD FAUZI BIN DIN said

    Saya mempunyai seorang anak lelaki berumur 22 tahun. Telah mengikuti pengajian pondok di Sik, Kedah tetapi tidak tamat. Beliau ingin menyambung pengajian pondok di Pondok Jenderam secara penuh masa. Bolehkah anak saya diterima ke pondok tersebut. Berapakah bayaran yang dikenakan untuk permulaan dan yuran bulanan serta kos untuk tinggal di pondok.

  31. NUR said

    Salam…pondok mane y pling dkat dgn serdang?n y hanya utk perempuan?

  32. roziah said

    saya nak sangat belajar agama dan dapatkan bimbingan akhlak … tlg hubungi saya 012-2464553 banting

  33. Saya nak belajar agama di kawasan kuala lumpur atau selagor . ada tak tempat yang paling bagus untuk belajar agama islam A sampai Z . kawan saya penah belajar di pondok . tapi dia cakap budak pondok teruk . betul ke ? selalu bergaduh . bagi pendapat or maklumat boleh ?? tolong saya . saya nak jadi ahli ulamak yang boleh memimpin islam seluruh pelusuk dunia .. dan saya nak berjihat untuk agama islam … tapi masalahnya . al-quran pun x reti baca :'(

    • hamba Allah said

      assalammualaikum encik muhammad syukri. alhamdulillah….niat encik sungguh murni. saya doakan supaya niat dan perjuangan encik x akan sia2. yang paling penting…ikhlaskan niat di dlm hati kerana Allah.~
      encik jgn risau….Al-Quran perlu dibaca, dikaji.dan difahami sepanjang masa. sekiranya encik berusaha dan terus berdoa…insyaallah~ Allah ak perkenankan doa encik~ :)

    • Hamba Allah yangHina said

      salam, kat ampang ada sebuah pondok moden, iaitu KOLEJ ISLAM AS SOFA..boleh cari kat laman web…:) kat sini, banyak daripada kalangan kami bercita2 besar seperti cik/encik/puan…:) insyaAllah..smoga urusan kita dipermudahkan

  34. Noor said

    Salam..boleh berikan info tentang sekolah2 pondok yang boleh menerima anak saya berusia 13 tahun, ada masalah tentang akhlak sikit, tak tahu baca Al Quran. Saya amat berhajat nak dia belajar tentang ilmu akhirat kerana saya gagal mendidik dia menjadi muslim sejati. hrp ada yg sudi menolong.

  35. ASSALAMUALAIKUM SAYA HAFIZ INGIN BERTANYA BERAPA PERUNTUKAN SEBULAN SEKOLAH PONDOK ???
    BERAPA PERINGKAT UMUR UNTUK MASUK SEKOLAH PONDOK ???

  36. siti said

    assalamualaikum, saya ingin mencari sekolah pondok untuk perempuan. tolong beri alamat dan no. tel yang boleh saya hubungi.

  37. Nanie Yusof said

    Sy sedang mencari tempat untuk menghantar Ibu sy ke sekolah pondok sekitar Selangor..jika ade sesiapa yg tau sila lah share..or email sy nanieyusof@gmail.com… Tq

  38. Nanie Yusof said

    Salam..ade sesiapa tau alamat atau no tel..madrasah Darul Atig..tq

  39. adex kecik said

    salam.. ade sesape tau tmpt untuk kanak2 yg berumur 14 thn.. kanak2 tesebut ingin mendalami ilmu agama tapi die x berapa fasih mengenai ilmu agama .. harap ada yg sudi memebantu..

  40. assalamualaikum wbt . . sekolah pondok utk prempuan yg baik kat mne ?? ade tak sekitar kawasan selangor ????

  41. RUDI SISWANTO BIN MISNO said

    Aslamualeykum .. saya berumur 29 tahun seorang DUDA boleh ke tak masuk belajar untuk belajar dari A- Z SAYA dari kuching ada tak tempat tinggal atau asrama disediakan .terima kasih

  42. qaseh ezzati said

    assalamualaikum.. sy sedang mencari sekolah pondok di sekitar selangor.. sy memg dah lama teringin nak belajar di sekolah pondok. ada tak pengajian untuk 2 bulan? ada sape2 boleh bantu sy? tolong email sy cahaya_kekuatanku@yahoo.com. terima kaseh ;)

  43. Rudi siswanto bin misno said

    Aslamualeykum,salam maal hijrah saya berumur 29 tahun dari kuching sarawak seorang duda dan berhasrat belajar sekolah pondok. Sambil mencari kerja dan jodoh. Boleh atau tidak pihak sekolah menerima saya? Tel : 010-9876679

  44. Omar said

    sye nk blaja tahfiz part time boleh x?sye sekarang blaja di uitm…apabila cuti sem sye ingin blaja tahfiz…adakah boleh begitu ?

  45. 1.saya ada saudara umur dia 16 tahun dia kata tahun depan dia nak masuk sekolah pondok/tahfiz lepas tu dia ni x pandai baca al-quran..ada tak sekolah pondok/tahfiz yang dekat perak boleh terima dia??

  46. haleeda said

    Salam. Sy ibu pd 4 org Anak. Sy sgt memerlukan sekolah agama utk anak Sy. Skrg anak sy berumur 16 thn. Mempunyai masalah displin yg agak kritikal. Sy pernah hantar dia keep sekolah agama pondok di batangkali Tp dia telah beberapa kali lari dr sekolah hingga dia terpaksa sy berhentikan. Sekrg dia terpaksa sy pantau pergerakannye dia rumah saja.
    Boleh x pihak tuan cadangkan pd sy sekolah pondok yg sesuai utk mendisplinkan anak sy. Kalau boleh sy mencari sekolah pondok yg seumpama penjara agar anak sy terpaksa pelajar agama dan x dpt melari diri. Jika Ada sekolah pondok di Indonesia pun x mengapa. Boleh emailkan sy di Ismail_elly@yahoo.com
    Sekian terima kasih

  47. Syafiq said

    Asalamualaikum.
    Saya amat berminat belajar agama sekarang saya berumur 19 tahun 2012 kurang pandai baca al-quran tidak merokok ada tak mana2 sekolah pondok yang boleh menerima saya di Malaysia.

  48. aslkumm,,,,,,, sya mau tanya,,, ada di pondok ini ada penerimaan murid di bawah 9 tahun tidak,???

  49. rostani said

    saya ada ank usia 23tahun hendak belajar agama disekolah pondok bagaimana mendafta dan bagaimana bayaran tempat tinggal makan minum dll unk setahun. terima kasih

  50. Muhammad said

    Assalamualaikum..saya ni berumur 24tahun,,saya hendak belajar agama disekolah pondok..selangor dekat area mana sekolah yang saya boleh menuntut ilmu agama..macam mana saya nak mendaftar & bayarannye berapa utk stahun..Terima Kasih..

  51. mohd hairy said

    Assalamualaikum..saya ingin daftarkan adik perempuan saya berumur 23 tahun untuk pengajian pondokmini..bagaimana saya ingin mendapatkan borang atau cara saya mendaftarkan adik saya ini…?

  52. MUHAMMAD HAZIQQ AMRAN said

    Assalamualkum ..saya berminat nak masuk sekolah pondok bagaimana caranya untuk saya mendaftar

  53. Niat Ikhlas Taubat said

    *
    Asalamualaikum , saya berumur 30 dan seorang Duda. Saya ingin bertanya dimana sek pondok sesuai menerima pelajar yg ingin bertaubat Nasuha.hrp saudara dpt membantu .Balas

  54. afinaz said

    Assalamualaikum ustaz, ana berhajat untuk menghantar ibu ana yg berusia 68 tahun di pondok. Adakah ustazah,ustaz yg akn membantu ibu ana untuk mendlmi asas ilmu agama drp zero ke herp?

  55. farah said

    saya berumur 25 tahun dan mempunyai seorang kawan berusia 23 tahun..kami masing2 perempuan dan berniat untuk belajar agama….bermula dari kosong..dimana kami blh belajar di selangor?

  56. Rostani bin samsudin said

    salam saya mempunyai anak lelaki usia 23 tahun dia kuat mahu masuk sekolah pondok ,bagaiman cara memohon dan berapa bayaran yuran dan bulan untuk makan asrama. saya dari sarawak,tolong balas melalui email.

  57. haziq said

    assalmualaikum… sye nk belajar agama islam dgan lebilh rpat..sye dh byak buat dosa… sye nk megaji… umur sye 19.. kt mne sye nk belajar.. sye nk kt selangor ni je…tolng balas mjs sye ni… sye betol nk berubah..

  58. Fahamee said

    Assalamualaikum… Sy tringin sangat nk belajar agama dan sy dah banyak ketingalan.. Dekat sana ada tak peruntukan tempat tinggal dan berapakh yuran bulanan.. Dan lagi satu sy nk tahu selain dari pelajaran menkaji al-quran ada tak di ajar untuk besolat.. Mintak maaf sbb saya ni mmg kosong tak beberapa pandai solat.

  59. faizalpf said

    Pondok2 dan tuan2 guru amat memerlukan bakal pelajar yang cerdik (straight A PMR dan SPM) untuk memudahkan pondok melahirkan ulamak yang hebat. Semoga pondok tidak dijadikan pilihan terakhir semata2 untuk anak2 yang tidak ‘diterima’ di aliran kebangsaan. Bagaimanapun masuk belajar pondok tetaplah baik bagi sesiapa sahaja.

  60. Assalammualikum…Saya ingin bertanya pada pihak tuan berkenaan dengan syarat kemasukan anak saya ke sekolah pondok Agama skh ni anak saya bersekolah dlm tingkatan 4…dilihat dari sudut pembelajaran adalah amat berkurangan..sekurangnya ilmu agama dapat di terapkan dlam ke hidupan dunoa dan akirat……sila berhubung dhn saya tel – 017-2115272 sekian

  61. nurul said

    assalamualaikum…saya berminat nak menghafaz quran..umur 22 tahun..ade x yang nak amik untuk tempoh sebulan??sementara cuti sem nih…

  62. sy mencari sekolah pondok untuk anak perempuan saya berumur 10 tahun diareal kuala lumpur atau selangor

  63. nurulumira said

    Saya teringin untuk mngikuti bljar agama .. macam mna untuk sya memasuki sekolh pondon untuk mngubah nasib diri sya ini ..

  64. Zainon said

    Assalamualaikum,
    Saya berminat nak mendalami ilmu agama Islam. Boleh kah Saya menetap di pondok ini selama pengajian dan bagaimana utk mendaftarkan diri. Umur Saya sudah 31thn

  65. kamarruddin abdul aziz said

    ASSALAMUHALAIHIKUM,SAYA ADA SEORANG ANAK LELAKI YANG BERUMUR 14 TAHUN INGIN BELAJAR MENGAJI ALQUARAN DAN ILMU DI SEKOLAH PONDOK SEKITAR SELANGOR INI ADALAH KEINGINAN DIA SENDIRI HARAP SESIPA BOLEH MEMBERI NO TALIPON UNTUK DIHUBUNGI DAN AKAN MASUK SEGERA SEMASA CUTI SEKOLAH INI.

  66. noraisyah paisal said

    assalammualaikum saya noraisyah,ingin masuk sekolah pondok perempuan sekitar Selangor ada tak?ini adalah keinginan saya dan ingin mendalami ilmu agama isalm dan teringin menghafal al-quran…tolong tinggalkan 6be fon,saya nak masuk tahun depan…..

  67. sal said

    Assalamualaikum.. sy sal dr puchong.. Nk brtanya. Mcm mana nk mendaftar masuk sekolah pondok ni

Tinggalkan Jawapan

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 16,395 other followers

