Pusat Pembangunan Pondok Berhad

Pondok Studies Development Centre

Pengajian Pondok Baru Tersenarai

Posted by epondok di April 11, 2010


1. Terengganu

1. Madrasah Al-Ikhlas,
Kg. Che Muhid, Guntong Dalam,
Setiu, Terengganu

Mudir: Tuan Haji Ismail Talib
Tel: 012-9504746

Madrasah ini menempatkan sejumlah orang-orang tua dan remaja selain kuliah umum untuk penduduk setempat

2. Madrasah al-Hidayah,
Lorong Haji Da,
Batu Burok, Kuala Terengganu,
Terengganu.
Mudir:- Ustaz Haji Mustafa Kamal Hamzah
No:-019-9317963

3. Madrasah As Sirotol Mustaqim
( Pondok Al Mustaqim )
Kg Batu 4, Binjai,
24000 Kemaman, Terengganu
2. Pahang

Mudir – Ustaz Wan Fakhrulradzi Wan Abdullah
Tel – 098592797

Tarikh pembukaan – Januari 2007 / Muharram 1427

1. Markaz Tarbiah Darul Hijrah Al-Islamiah
Bt 18, Kg Paya Pasir Jalan Maran 2800 Temerloh Pahang

Pengetua: Tuan Guru Ahmad Faidzurrahim B Mohd Alwi
Tel: 09-4855115 / 019-9181278

3. Kedah

a. Madrasah Tarbiyatul Awladiyyah Darul Ulum

Kg Kilim, Pulau Langkawi

Pelajar lelaki : 40 orang

Pelajar perempuan : 40 orang

Ditubuh pada tahun 2004

Mudir : Ustaz Ayub

b.

MADRASAH ADDINIAH ALMARDIYAH
LOT NO 1550, KAMPUNG SEBERANG SG KOB
09700 KARANGAN,KULIM
KEDAH DA
MUDIR; USTAZ ROSSHAM BIN YUSUF

c.

PONDOK BEGIA
MAAHAD AL-TARBIAH AL-ISLAMIAH AL-WATANIAH
KAMPUNG BEGIA,JALAN JENERI,
08200 SIK,KEDAH.

UST.AMRAN BIN HASSAN (0194058581)
UST.YUSSUF (MUDIR-0134175989)

4. Kelantan

a. Madrasah al-Munajjiyah

Pondok Sungai Bayu

Gua Musang, Kelantan

Mudir : Ustaz Tohir – 019-9073053 / 017-9560129

b. Madrasah Diniah Ihsaniah

Pondok Hutan Pasir

Lot 2319 Kg Hutan Pasir, Tal Tujuh

17030 Pasir Mas, Kelantan

09-7902754

5. Melaka

a. Pondok Baitul Qurra’ wal Ilmi

Kampung Paya Rumput Jaya,

Sungai Udang,Melaka.

Mudirnya : Ustaz Hj. Zulkifli bn. Hj. Ismail

b. Madrasah AI-Hasanah,

No. 236-1, Km. 5, Kampung Padang Temu, 75050 Melaka.

Ustaz Fuad Ebnu Ali
Tel : 017-6367400

http://www.pmkt.com.my/

11 Respons to “Pengajian Pondok Baru Tersenarai”

  1. Al-Baqir said

    Assalamualaikum
    Saya minta bantuan pihak admin, boleh senaraikan atau hantar pada saya pondok-pondok yang berhampiran dengan pantai/Pusat pengajian pondok di tepi pantai.
    Wassalam

  2. assalamualaikum.. saya pelajar lepasan PMR, nak tahu aktiviti cuti sekolah di pondok-pondok di melaka. dan juga bayarannya. tolong bagitahu secepat mungkin, syukran..

  3. nurshuhadah said

    assalaamu’alaikum w.b.t…….ana berusia 20 tahun,bolehkah ana mendaftar masuk ke dalam pusat pengajian ni??

  4. seoul yamiru said

    hannya pergi dan daftar saja..insyaALLAH boleh..pondok ini x seperti sekolah atau university..dia x perlu sijil pn..
    ilmu akhirat adalah ilmu yang teramat berkat dan teramat penting,sama-sama usaha dalam menuntutnnya insyaALLAH

  5. Salam,saya ingin mengetahui bagaimana untuk saya mendaftar anak saya yg berumur 15 tahun ke sekolah pondok di setiu atau di batu burok untuk tahun 2013.

  6. Mohammad Asri said

    Salam, Saya mohon kerjasama pihak tuan untuk meminda no tel bagi Madrasah ini: 1.

    Madrasah Al-Ikhlas,
    Kg. Che Muhid, Guntong Dalam,
    Setiu, Terengganu

    Mudir: Tuan Haji Ismail Talib (Meninggal dunia pada 6/9/2010) diganti oleh Ustaz Mohammad Asri bin Hj Ismail. Tel: 010-9119331/013-9129847
    Tel: 012-9504746 (Tidak digunakan lagi)

    Terima kasih di atas kerjasama tuan.

    Us Mohammad Asri Hj Ismail.
    budiman5788@gmail.com

  7. Mohammad Aminuddin Adnan said

    assalamualaikum..saya nk masuk pengajian pondok bg mengisi waktu cuti sem..sy ingt nk bljr dr awal balik..jd perlu ke sy cari org utk tubuhkn satu grup utk bljr dr awal balik?berape org minimum?

  8. MOHAMMAD NUR SYUKRI BIN SIRUN said

    ASSALAMMUALAIKUM…

    Saya MOHAMMAD NUR SYUKRI BIN SIRUN ingin memohon untuk melayakkan diri untuk menyertai Pondok Baitul Qurra’ wal Ilmi
    Kampung Paya Rumput Jaya,
    Sungai Udang,Melaka.
    Mudirnya : Ustaz Hj. Zulkifli bn. Hj. Ismail
    b. Madrasah AI-Hasanah,
    No. 236-1, Km. 5, Kampung Padang Temu, 75050 Melaka.
    Ustaz Fuad Ebnu Ali
    Tel : 017-6367400
    saya ingin belajar dari mula sehingga saya fasih tentang ajaran allah s.w.t dan wahyu yang diturunkan kepada para-para nabi allah.. saya bermohon untuk menyertai pengajian islam ini.. Insya’allah saya akan melakukan yang terbaik yang saya mampu tunaikan.. saya harap pihak pengajian ini menerima saya untuk mengenal lagi lebih dalam tentang islam dan wahyu yang diturunkan.. saya bermohon kepada pihak pengajian untuk membenarkan saya menyertai pusat pengajian ini.. saya akan menunggu jawapan pihak tuan/puan..
    jika saya diterima maka hubungilah saya di talian ini..
    MOHAMMAD NUR SYUKRI BIN SIRUN : 0172810084
    sekian,
    saya menunggu jawapan dari pihak pengajian..
    Terima Kasih..
    ASSALAMMUALAIKUM..

Tinggalkan Jawapan

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 16,054 other followers

